ESAM tarafından tertip edilen “2. Milli Görüş Sempozyumu” geçtiğimiz Perşembe günü başladı. İki gün devam edecek. Ben ancak ilk günkü oturuma katılabildim. Öğleden sonra “40. Yılında Milli Görüş: Bir İç Muhasebe” başlıklı bir sunum yaptım. Tertip heyeti sempozyumda işlenecek konuları önceden başlıklar halinde tesbit etmişti. Durum bana iletildiğinde ben yukarıda zikrettiğim başlık altında bir sunum yapmayı tercih edeceğimi belirttim. Büyük bir olgunlukla kabul ettiler. Kendilerine ve programda yaptığım sunumu kemal-i ciddiyetle dinleyen katılımcılara bir kere de huzurunuzda … Devamını Oku
Selefîlik
Cumartesi günkü yazıda Hollanda’da Selefîliği konuşacağımızı yazmıştım. Konuştuk. Program için tutulan salonda boş yer yoktu. Burada hava oldukça soğuk. Cumartesi günü bütün gün yağmur vardı. Buna rağmen o soğuk salonda programın ilerleyen bölümlerinde üzerimdeki yağmurluğu çıkartma ihtiyacı hissettim. Arkadaşlar salonu 19.00-22.00 arası için kiralamışlar. 19.30 gibi başlayan program büyük bir ilgiyle ve firesiz izlendi. Hatta süre yetmediği için bir kısım sorulara oldukça kısa cevaplar vermek zorunda kaldım. Gönül isterdi ki burada ortak problemleri konuşalım, çözüm için atılması … Devamını Oku
Evlilikte Gençlerin Onayını Almak-3
Velinin, kızı, onayını almadan evlendirebileceğini öngören Malikî mezhebinin, bu görüşü mutlak olarak değil, bazı kayıtlarla benimsediğini gösteren nakillerden sonra Şafiî mezhebinin görüşüne geçebiliriz: Şafiî mezhebine göre eğer veli kızın babası ise ve kızın yaşı küçükse, baba, onayını almadan kızını evlendirebilir. Babanın olmadığı durumlarda dede de bu hükümde baba gibidir. Kızın yaşının büyük olması durumunda ise baba –veya onun makamına kaim olan– dede, yine rızasını alması gerekmeksizin kızı evlendirebilir. Ancak “Bekâr kızın babası (kızını evlendirirken) kendisiyle istişare eder” … Devamını Oku
Nassları “Anlamak”
Muhammed Avvâme hocanın Daru’l-Hikme konferansı üzerine ilk haber dünyabizim.com’da –ve oradan naklen darulhikme.org’da yayımlandı. Şüphesiz bu, Avvâme konferansının haber formatında özetlenmiş hali. Yakında tüm içeriği Daru’l-Hikme’nin sitesinde izleyebileceksiniz. Konferansta Avvâme hoca son derece önemli noktaların altını çizdi. Sadece Sünnet’in değil, aynı zamanda Sahabe’nin Din’deki merkezî konumu ile “Muhammedî Küreselleşme” (tabir Avvâme hocaya ait) arasında nasıl bir bağlantı olduğu, ancak konferansın tamamına vakıf olunduğunda anlaşılabilir. Daha başka önemli vurgular da vardı konferansta. Ancak burada onları sıralamayacağım. Benim burada … Devamını Oku
Muhammed Avvâme Hoca
Dâru’l-Hikme’nin yeni mekânı, mübarek bir toplantı ile kapılarını gönül dostlarına açtı. Geçtiğimiz Cumartesi günü, muhterem Muhammed Emin Er hoca (Allah kendisine sıhhatli uzun ömür versin), zamanımızın Hadis allamesi Muhammed Avvâme hoca ve Pakistan/Karaçi Dâru’l-Ulûm’dan müftü Abdurraûf hocanın teşrifiyle yeni salonumuzda rabbanî bir hava esti. Yeni sezona yeni yerimizde önemli bir yenilikle merhaba demiş olduk. Davetlilerin hemen tamamı Arapça bildiğinden, Muhammed Avvâme hocanın konuşmasının tercüme edilmesine gerek kalmadı. Muhammed Emin Er hocanın konuşmasını saymazsak –ki onun da belli … Devamını Oku
Evlilikte Gençlerin Onayını Almak-2
Müslümanın hayatına temel karakterini veren İslamî kodlar gayri İslamî olanlarıyla değiştirildiğinde İslam ahkâmının zemini kaybolduğundan, İslam’ın şu veya bu hükmünün gayri İslamî bir zemin üzerine kurulmuş bulunan bireysel ve toplumsal hayatta arızalara sebebiyet verir görülmesi kaçınılmaz oluyor. Kendisini her türlü değerin üstünde gören/gösteren modernitenin dayatmaları karşısındaki bireyin/toplumun durumunu en iyi tanımlayan ifade “cebrî ihtiyar” olmalı. Mustafa Sabri Efendi merhumun Zâhid Efendi merhumla kader konusundaki girdiği münakaşada kullandığı bu tabir, kulun, görünüşte özgür iradeyle hareket ettiği, oysa onun … Devamını Oku
İbrahim Canan Hocanın Ardından
İlk defa bir çevirisiyle tanımıştım hocayı. Hayatımın dönüm noktalarından birini oluşturan bir eserin çevirisiydi o. İ’lâu’s-Sünen’in üç mukaddimesinden Hadis Usûlü’ne dair olanı: Kavâ’id fî Ulûmi’l-Hadîs. Allame Abdülfettâh Ebû Gudde merhumun o nefis ta’likleri ile müstakil olarak da basılan bu eseri Canan hoca Yeni Usûl-i Hadîs adıyla dilimize kazandırmıştı. Dili nisbeten ağır bulunmuş olsa da, insanı hemen sarıveren ve eserin mana ve maksadıyla örtüşen bir üslup tutturmuştu hoca bu çevirisinde. Bu eseri okuyup da tesirini üzerinde hissetmeyen olmuş … Devamını Oku
Evlilikte Gençlerin Onayını Almak-1
Soru Selamun Aleykum Hocam Size daha önce Talak – 4 ile ilgili bir soru göndermiştim.[1]http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=802 Bu konu ile alaklı ufak bir ek sorum olacak. İnternette rastladığım bir yazıda şöyle denmiş: “Kızların evlendirilmesine gelince, İmam Malik ve Şafiî’ye göre, ergenlik çağındaki kızı, babası cebren evlendirme hakkına sahiptir. Bu fakihler, nikâhla ilgili âyet ve hadislerde geçen “evlendirin” ifadelerini ve kızların tedbirsiz davranıp kendilerine ve ailelerine zarar getirebileceklerini dikkate almışlardır. Yine onlara göre, büluğ çağına gelmiş de olsa, kız ve kadınlar, … Devamını Oku
Büyük Bir İmtihan Günü
Siz bu satırları okuduğunuzda ya Mescid-i Aksa’nın mübarek toprağı, bütün Ümmet’in harim-i ismetini müdafaa adına nöbet tutan yiğit mücahitlerin mübarek kanı ile buluşmuş, ya da Siyonist işgal güçlerinin iğrenç emelleri bir kere daha kursaklarında kalmış olacak. Ümmet için çetin imtihan günlerinden birini daha yaşıyoruz. Coğrafî olarak bizden “uzak” bulunmaları; iniltilerinin, yardım çağrılarının ve sitemlerinin televizyon ekranlarının sanallığını aşarak her birimizin yüreğinde gerçek anlamda karşılık bulması “ihtimal”inin zayıflığı insanın belini büküyor. Onlar gerçekten bizden “uzak” mı, ya da … Devamını Oku
Halku’l-Kur’an Fitnesi ve Emeviler-2
Halku’l-Kur’an tartışmalarının arkasında, geçen hazfa zikrettiğim iki husus dışında başka saikler tesbit edenler de olmuştur.[1]Bkz. DİA, XV, 371 vd. Sebep her ne olursa olsun, bu iddiayı “siyasî” olarak nitelendirip Emevîler’le irtibatlandırmaktan daha anlamsız ve “uçuk” bir tez olamaz. Zira Mu’tezile’nin bu tezi siyasî planda Emevîler’e muhalefet maksadıyla ortaya attığına ve kullandığına dair en küçük bir veri yoktur! Söz konusu tartışmanın ve tarihî gerçeklerin az-buçuk farkında olan herkes bilir ki, Mu’tezile, ne Emevîler dönemindeki muhalefet konumunda, ne de 218-234 … Devamını Oku
- Page 1 of 2
- 1
- 2