Papa 16 Benediktus’un Türkiye ziyaretinin olumlu katkıları da yok değil. Hiç olmazsa bu sayede insanımız Hristiyanlık hakkında bilgi edinme ve belki unuttuklarını hatırlama imkânı buluyor. Her ne kadar dilimizde gerek Yahudilik, gerekse Hristiyanlık (menşeleri, kaynakları, tarihteki ve günümüzdeki durumları, inançları, gelenekleri… vb.) hakkında yeterli kemiyet ve keyfiyette telif eser bulunduğunu söylemek hâlâ zor ise de, mevcut literatürün “fikir oluşturmak” için yeterli olduğunu söyleyebiliriz. Resmî hristiyanlığın bilinçli bir şekilde karanlığa mahkûm ettiği “Muvahhid İsevîler” hakkında dilimizde hâlâ müstakil … Devamını Oku
Hz. Aişe Validemizin Evlilik Yaşı
Hz. Aişe (r.anha) validemizin, Efendimiz (s.a.v) ile evlendiğinde kaç yaşında olduğu konusundaki birkaç soruya ortak bir cevap: Her şeyden önce farklı bir kültür hakkında konuştuğumuzu bilmek durumundayız. Kültürden kültüre ve toplumdan topluma değişkenlik gösteren son derece şaşırtıcı hususlar vardır. Aileye ve insana bakış da bu değişkenler arasındadır. Asr-ı saadette, şimdi bize “sabi” gibi gelen nice genç insan savaşlarda Efendimiz (s.a.v)’in müsaadesi ile savaşmış, gazi veya şehid olmuştur! Hatta Milli Mücadele’de de bunun örneklerini görürüz. Geçenlerde televizyonlara da … Devamını Oku
Papa’nın Türkiye Ziyareti
Benediktus’un Türkiye ziyareti, Almanya’da yediği herzenin gölgesinde değerlendirilmeye devam ediyor. Resmî ağızlardan çıkan demeçler, basının tepki ve değerlendirmeleri hep Papa’nın Efendimiz (s.a.v)’e hakaret içeren sözlerini merkeze alan bir muhtevaya sahip. Oysa Papa’nın bu ziyaretinin çok daha farklı bir anlamı var: Doğu Hristiyanlığı (Rum Ortodoks Kilisesi) ile Batı Hristiyanlığı (Katolik Kilisesi) yüzyıllar sonra üçüncü defa anlam yüklü bir buluşmayla aynı ayinde boy gösterecek ve Papa Ortodoks kilisesinde ayin yönetecek. Papa’nın, Almanya’da yaptığı meşum konuşmada niçin bir Bizans imparatorundan … Devamını Oku
Başörtüsü ve Amellerin Kabulü-2
Başörtüsü gibi, dinî hassasiyet sahibi herkesi doğrudan ilgilendiren bir mesele dahi Türkiye’deki hizipçiliğin beton duvarlarını maalesef aşamamıştır. “İslamî kesim”i oluşturan yapılanmalar, böyle “cemaatler üstü” bir meseleyi görüşüp istişare etmek, çözüm için ortak aklın rehberliğine başvurmak için dahi bir araya gelmemiş, gelememiştir. Sonunda çözüm, “başınızı açın, problem çıkarmayın” muhtevalı bir “içtihad”da bulunmuş anlaşılan… “Bu hamur çok su götürür” misali, bu mesele hakkında söylenecek çok şey var. Ancak konuyu hafta sonuna sarkıtmamak için, söyleyeceklerimi maddeler halinde toparlayayım: Başörtüsü akil … Devamını Oku
Başörtüsü ve Amellerin Kabulü-1
Soru “Eşim öğretmen, ama başörtüsünden dolayı ayrılmak zorunda kaldı. Apartmanımızda sohbetlerine gittiği bazı apartman ablaları!! “Bu zamanda sizler gibi inançlı ve bilgili hanımların görevlerinden ayrılmaları doğru değil. Başörtüsü farz ama ilim, cihad vs. daha önemli farz” gibi laflar ediyorlar imiş. Eşim de “Hiçbir helal, haram yoldan işlenmez” dediğinde “Sen sınıfında başın açık çocuklara iman, ihlas. ilim verebilirsin; başını açmanın günahının yanında bu sevap daha büyüktür” diyorlar imiş ve delil olarak ta “Sokakta başı açık onca kadın var; … Devamını Oku
“İbrahim Yolu”
“Üç büyük din Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam tarihte herkesin bildiği bir anın ertesinde doğdu; Tanrı Demir Çağı’nda adına İbrahim denilen bir şeyhe göründü ve onu sonsuza kadar sürecek bir yükümlülükle bağladı. İbrahim ki, bütün inananların babası, bu üç toplumda Tanrı’ya ibadet edenlerin inancının ve ilahiyatın özü oldu.” Arka planını “üç dinin eşitliği” anlayışının oluşturduğu girişimin yeni bir adımı ile karşı karşıyayız. İtiraz ettiğinizde “barış düşmanı”, “iyi niyet celladı”, “şiddet ve terör yanlısı” olarak yaftalanmanız işten değil. Zira … Devamını Oku
Mehdi Hadisleri-2
Bir önceki yazıyı Efendimiz (s.a.v)’in kıyamet alametlerini haber vermesinin Kur’an’a aykırı olduğunun ileri sürülemeyeceğini söyleyerek bitirmiştim. Mehdi hakkındaki hadisler de bu cümledendir. Bu mesele kısmen müstakil olarak, kısmen de nüzul-i İsa (a.s) hakkındaki hadislerde geçmektedir. Konu hakkında söylenebilecekleri maddeler halinde şöyle sıralayabiliriz: Hadis ilminin birçok otoritesi, tıpkı nüzul-i İsa (a.s) hadisleri gibi Mehdi hadislerinin de “mütevatir” olduğunu belirtmiştir. Ezcümle hepsi de Hadis hafızı olan Muhammed b. el-Hüseyin el-Âburî –İbn Huzeyme’nin öğrencisi–, el-Câmi’ li Ahkâmi’l-Kur’ân sahibi el-Kurtubî (et-Tezkire, … Devamını Oku
Mehdi Hadisleri-1
Kıyamet alametleriyle, bu arada Hz. İsa (a.s)’ın nüzulü ve Mehdi’nin zuhuru ile ilgili rivayetler güvenilir midir? Kur’an’da yer almadığı söylenen Mesih ve Mehdi inancının yabancı din ve kültürlerden İslam’a geçtiği iddia ediliyor, doğru mudur? Falan kişinin Mehdi olduğu söyleniyor, ne dersiniz?.. Bu ve emsali sorularla şu aralar daha bir sıklıkla muhatap olmaya başladık. Konunun Hz. İsa (a.s)’ın ref’ ve nüzulü (göğe kaldırılması ve kıyamete yakın yeryüzüne inmesi) ile ilgili boyutunu daha önce birçok yazıda farklı açılardan ele … Devamını Oku
“Objektif”te Kim Vurduya Giden İtikad
Çok çok önemli bir şey olmadıkça gece yarılarına kadar televizyon seyretmek gibi bir adetim olmadığı için, Çarşamba günü BAV’dan muhterem İ.Tuncer arayıp haber verene kadar, geçen haftaki Objektif programında (Star TV) Mesih ve Mehdi meselesinin işlendiğinden de haberdar değildim. Programın konuğu olan zat İslam’da Mesih/Mehdi inancı olmadığı yolunda bir şeyler söylemiş olmalı ki, İ.Tuncer kardeşim, bu hafta tekrarı yapılacak olan programa “stüdyo konuğu” olarak katılıp katılamayacağımı sordu. “Olabilir” dedim. Perşembe günü Star TV’den arayan görevli, programa “telefon … Devamını Oku
Gazlı İçecekler, Kefir ve Alkol-3
İmam el-Mergînânî, suyun temiz olup olmadığı hükmünde, nerede kullanılacağının dikkate alınması gerektiğini ihtar edercesine, kireç, çamur gibi yeryüzü eczasından olan şeylerin az miktarının içine karışmasıyla suyun necis sayılmamasını, bunların suya karışmasını engellemenin imkânsızlığına bağlar. Bu noktanın behemehal dikkate alınması gerektiğini gösteren bir diğer husus da İbnu’l-Hümâm tarafından şöyle dile getirilmiştir: “Çamurla karışık sel suyuyla abdest almak, şayet suyun inceliği ve akıcılığı galip ise caizdir. Eğer çamur galip ise caiz değildir.” İçindeki çamur miktarı akıcılığını etkilemiş olmasa bile … Devamını Oku
- Page 1 of 2
- 1
- 2